2010. október 24., vasárnap

Töklámpás, ha vigyorog

Ok, a Halloween amerikai szokás, és itthon ciki követni. Azért ahol gyerek van a háznál - és nálunk van -, ott biztosan helye van egy vigyori tökfejnek.


Először is megvásároltuk a tököt. A Lidlben vettük, Halloween tök volt a hivatalos neve. Igyekeztem nem nagyon nyomottat választani, hátha rohadni készül. Persze fel kellett túrni az egész dobozt, olyan ez, mint mikor ép görögdinnyét keres az ember.


Otthon víz alá tettem, és alaposan lemostam.

1. lépés
Levágtam a kalapját. Nekem a cikkcakk tetszik a legjobban, úgyhogy ilyen lett, de lehet körbe, háromszög-alakban, stb. is metszeni. Éles késsel szúrtam bele, nem túl kemény, úgyhogy gyenge női kéznek is megoldható feladat.

2. lépés
Kiszedtük a belét. A gyerekkel, kanállal, karalábévájóval. A magokat kiszárítottuk, a húsából krémleves lesz majd, remélhetőleg.

3-4. lépés
Megrajzoltuk az arcát, és kivágtuk az éles késsel. Befele nyomtuk (csak a képen van kifele), hogy ne sérüljön kívülről. A filc körömlakklemosóval simán lejött.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése