2012. november 28., szerda

Házi vegeta üvegben


Mert van, akinek semmi nem elég.



Sokkal-sokkal egyszerűbb megoldást találtam a vegeta helyettesítésére, mint a múltkori szárítós módszer. Mikor az Erős Pistát csináltam, már sejtettem, hogy ez az ételízesítőnél is működhet, és persze hogy működik. Szóval vesz az ember egy levesnyi zöldséget, répát, fehérrépát, zellert, petrezselymet, vöröshagymát és ami még tetszik (fokhagyma, paradicsom, paprika, stb.), és aprítógépben ledarálja. Leméri, és egy kilóhoz hozzámér 20 dkg sót. Egy napot hűtőben pihenteti, majd kifőzött befőttesüvegbe rakja. Se szárítás, se sütés, se aszalás. A különbség annyi, hogy ezt nem szórni, hanem kiskanállal adagolni kell.

Talán a szárított változatnak egy kicsit intenzívebb íze van, de nem annyival, hogy megérné a sok munkát. Nálam idén az üveges változat a nyerő, nővéreméknek is csináltam belőle karácsonyra. Lilla, ha olvasod, ne szólj anyáéknak!

2 megjegyzés:

  1. Szia! Régóta olvasgatom a blogodat, nagyon szeretem, hogy ennyire sokrétű, mégis házias/gyerekbarát stb. :)
    Egy kérdésem lenne ezzel a házi készítésű vegetával kapcsolatban, és most el is telt már annyi idő, hogy legyen tapasztalat is :) szóval nem romlik? nem penészedik? Elég a kamrában tárolni? Jó tudom, hogy a só tartósít, de tényleg? :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Rita, nagyon kedves, köszönöm. :)
    Nem, a vegetának semmi baja. Pedig én nagy romlottétel-mániákus vagyok, gyűlölöm a gyomorrontást. Két-három kicsi üveggel (kb. 2 dl-es) csinálok egyszerre, a hűtőben tárolom, mert elfér, és kiskanalanként adagolom a kajába az erőspistával/édesannával együtt. Nekünk nagyon bevált, már a férjem is ezzel csinálja a zöldséglevest :)

    VálaszTörlés