2013. október 26., szombat

Egy újabb Ikea Rast hack

 
 
 
Lassan, nagyon lassan, de elkészült a mi Ikea Rast hackünk is.


Valójában nem az első, de mondjuk, hogy az első igazi. Ezúttal azt szerettem volna, ha egyáltalán nem ismerhető fel az eredeti, úgyhogy alapos átalakításban gondolkodtam. A Rast komódban persze a legjobb az ára (6990 ft), a legrosszabb pedig, hogy túlságosan szögletes. Szerintem, mert apa mindig azon van kiakadva, hogy nincsen rendes vasalata, ki érti ezt.

Kicsiház Rast hackje persze megint a neten fellelhető egyik legjobb, de díszlécet, lábat venni nem két fillér, erre most nem volt keret. A cél tehát az volt, hogy a lehető legkisebb befektetéssel szép bútort kapjak. Szóval vettem 5 méter natúr fenyő lécet (645 ft) és vágattam a komód tetejére egy 67x34 natúr fenyő lapot (665 ft). Eredetileg a fogantyúkat is cserélni akartam, de az annyival megdobta volna a költségeket, hogy elvetettem az ötletet. Viszont a fiókokon két kifúrt lyukat megszüntettem (tiplit raktam bele, és fajavítóval visszajavítottam), és egy gombot raktam a fiókok közepébe. Az alsó merevítő előre fúrt lyukaival ugyanezt megcsináltam, hogy a lapot kihozhassam előre. A "lábakba" vágtam egy kis ívet, a felső lap szélei legyalultam, a léceket méretre vágtam, és a fiókra ragasztottam. Aztán csiszoltam, csiszoltam, és még csiszoltam is egy kicsit, végül ikeás fehér páccal két rétegben lefestettem az egészet (1490 ft, de nem fogyott el az egész).

Tipli a lyukban.

A visszajavított lyukak helyett persze
újat kellett fúrni.

Az első láb kivágva.

Festés előtt összeszerelés.

A segítségeim. Hárman néhány röpke hónap alatt végzünk egy komóddal.


Így kb. 9300 forintból lett egy szép komódunk, ami apa szerint olyan mint a Leksvik, de a gonosz megjegyzéseket ezentúl elengedem a fülem mellett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése