2013. január 23., szerda

Előre kész fondant


Ezennel lőttek a színesétel-mániámnak (legalábbis ami a fondant-t illeti).


Eredetileg nem is akartam eldicsekedni Grépa első tortájával (nem is készült csak a tortáról fotó), de csak nem hagy nyugodni a dolog. Mivel a kisasszony egyéves lett, lassan már szinte mindent ehet, de olyan nagy mennyiségben meg mégsem, gondolván, örömet szerzek a nagyobbnak, igazi cukrászdai csokitortát sütök. Én nem szeretem a vajas krémet, de hát az ovistársaknak is mindig az van, a háziban legalább tudom, hogy tényleg az van, ami. Torta elkészült, egész jó is lett, de hogy szép is legyen, vettem rá kész fondant-t, amit csak nyújtani kellett. Pirosat. Mert piros-fehér pöttyös tortára vágytam, az ég tudja, miért. A desszertmester boltjában (neten is vannak), 990 ft, megvettem, a pultra tettem, várt a sorára. Aztán mikor kibontottam, elolvastam a összetevőket (sok-sok-sok E), de ezt úgyis sejtettem, egyszer belefér alapon. A következő mondat (vagy valami hasonló, már kidobtam) olvasható azonban a csomagoláson:

"A készítmény károsan befolyásolja a gyermekek figyelmét és viselkedését."

Bízom benne, hogy a fenti figyelmeztetés csak a sok cukor miatt került a csomagolásra, de akárhogy is, nekem minden kedvem elment a fondant-tól. Rátettem a tortára, ha már megvettem, de a kölyköknek azért csak a belsejét adtam.

1 megjegyzés:

  1. A piros fondant az "azorubin", az E122 miatt kapta a feliratot. Wikipediia.org cikk:
    http://hu.wikipedia.org/wiki/Azorubin

    VálaszTörlés