2010. december 11., szombat

Minden csupa hócukor


Nem tudom, máshol hogy alakul, de nálunk minden évben olyan mennyiségű csoki gyűlik fel Mikulás után, hogy még nyuszira is azt ennénk, ha...



Na, ezeket a csokikat szoktam én elsütni (megsütni), általában muffinba teszem bele, de idén kevert sütit csináltam belőle. Persze, persze, jobb lett volna étcsokiból, de a Mikulás becsületére legyen mondva, legalább jó minőségű tejcsokikat hozott.


A lényeg persze nem ez, hanem a tálalás. Hogy milyen szép sütemény lehet egy egyszerű kevert tésztából is. Én karácsonyfadíszeket használtam, de simán jó a papírból kivágott hópihe is, azt még cifrázni is lehet, ha többfélét vág ki az ember.

Hozzávalók:

20 dkg csoki
20 dkg vaj
20 dkg cukor
6 tojás
20 dkg liszt
1 teáskanál sütőpor
10 dkg darált mandula
vaníliás porcukor

Elkészítés:

A süteményt a hagyományos módon elkészítjük: csoki vajjal gőz fölött megolvaszt, cukor bele, ha langyos, mehetnek egyenként a tojások. Utána bele a száraz rész, sütőpapírral bélelt tepsiben 1 és negyed órát sül 160 fokon.

És ezután jön a lényeg. Kockákra vágjuk a sütit, ráhelyezzük a formákat, és leszórjuk vaníliás porcukorral. Ez akkor a legfinomabb, ha a porcukorba napokkal előbb vaníliarudat teszünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése