2011. január 30., vasárnap

Szent Bálint muffinja


A muffinokkal általában az a baj, hogy túl szárazak. Nagyon egyszerű a megoldás, amire a túlsúlyos amerikaiak már régen rájöttek: rakni kell a tetejére valamit.


A miénkre most mascarpone került, általában azt szoktam tenni rá. Szeretjük a tejszínhabot is, de az túl hamar összeesik, ráadásul így legalább eszünk sajtot (vagy valami olyasmit) is.



Hozzávalók:

  • muffin
  • mascarpone + porcukor
  • színes marcipán






Elkészítés:

20 dkg cukrot felverünk egy csomag vaníliás cukorral és a tojásokkal, hozzáadunk 5 dkg margarint, 20 dkg lisztet, 1 csomag sütőport és 5 dkg (lehetőleg holland) kakaóport. 2 dl tejjel csomómentesre keverjük, és muffinformában 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütjük.

A mascarponét néhány evőkanál cukorral összekeverjük. Ízlés szerint, két-három evőkanál elég szokott lenni 25 dkg sajthoz. Receptek ezt szokták habosítani, de szerintem azt sem kell. Csillagcsőrös nyomózsákban töltöm, és rányomom a muffinra.

A marcipánt egész vékonyra kinyújtjuk, erről már megemlékeztem egy korábbi posztban. Most - persze Valentin-napra való tekintettel - szíveket szúrtam ki belőle, és belenyomtam a mascarponéba. Egyszerű és látványos.

A maradék tésztát, ami nem fért a muffinformába, kapszlikba raktam, mivel szétterült egy kicsit, nagyobb szíveket tudtam alakítani belőle. Ezt is feldíszítettük, egy egész más süti lett belőle.

3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Kukkants be hozzám, találsz ott valami neked valót :)
    http://tunderilonka.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  2. DEjó! Köszönöm! Már kutatom egy ideje én is hogy milyen krémet lehet a tetejükre rakni. Köszi az ötletet.

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy segítettünk. :) És az a legjobb benne, hogy ez pofonegyszerű.

    VálaszTörlés