2011. január 15., szombat

Szerelemmuffin


Mindig ódzkodtam az ételfestéktől, eddig még soha nem is használtam. A színes ételek viszont olyan szépek, na jó, ha nem is szépek, de mindenképpen cukik. Úgyhogy most teszteltem: arra voltam kíváncsi, hogy létezik-e természetes ételfesték. Nos, rossz hírem van.

Hogy ne csak egy kommersz muffint süssek, Valentin napi sütit csináltam belőle, ha már rózsaszín lett.

Elkészítés:

Muffint sütöttem. 12,5 dkg vajat kikevertem 12 dkg cukorral. Hozzáadtam 2 tojást, 16 dkg lisztet és egy késhegynyi sütőport. Elfeleztem a tésztát, az egyik felébe kevertem piros ételfestéket, a másikba - a természetesség jegyében - meggylevet. 12 perc alatt megsütöttem.



A nyers tészta még csak-csak rózsaszín lett a meggytől, de sütés után olyan lett, mintha semmi pirosat nem látott volna. Ellenben az ételfesték, na, az működik. Talán még élénkebb is lett sülten. Hát, ez van. Néha kell egy kis egészségtelen is, nem?

A díszítése ugyanaz, mint amit a karácsonyi brownie-nál csináltunk, csak most szívet vágtunk ki papírból, amit ráfektettünk a sütire, és úgy szórtuk le porcukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése